PrintShape, onderdeel van KMS Group AB, org.nr. 559450-7468 (“PrintShape” of “wij”), verkoopt 3D-geprinte onderdelen aan particulieren en bedrijven in Zweden. De producten die wij verkopen staan vermeld op onze website www.printshape.be.

Deze aankoopvoorwaarden (“Aankoopvoorwaarden”) zijn van toepassing wanneer PrintShape producten aan u als particulier verkoopt.

Prijzen

Bij PrintShape zijn alle prijzen in Zweedse kronen en worden ze vermeld inclusief btw en belastingen. Wij behouden ons het recht voor om prijzen van dag tot dag te wijzigen zonder voorafgaande toestemming. Voorbehoud gemaakt voor fouten en voor artikelen die niet op voorraad zijn.

Betaling

PrintShape accepteert betalingen via Klarna en Stripe.
Via deze diensten kunt u kiezen uit meerdere betaalmethoden, zoals factuur, gespreide betaling en kaartbetaling.

Wij accepteren ook betalingen met:
PayPal, Google Pay, Apple Pay, Link, Revolut Pay, iDEAL, Blik en Bancontact.

Bij te late betaling wordt een herinneringsvergoeding van 60 SEK in rekening gebracht en een vertragingsrente van 24% + de geldende referentierente.
Voor vragen over betalingen, herinneringskosten of rente kunt u contact opnemen met de betreffende betaalprovider (Klarna, Stripe of een andere gekozen dienst).

Levering

Bij PrintShape produceren wij al onze producten zelf, en veel producten worden pas geprint nadat u een bestelling heeft geplaatst. Wij streven ernaar het artikel binnen 1–3 werkdagen na bestelling te verzenden.

Wij verzenden naar heel Zweden. Verzendkosten vanaf 49 SEK. Artikelen worden geleverd op het afleveradres dat u tijdens de bestelling opgeeft. Uw goederen worden verzonden met PostNord.

Let op: Als er geen plek is bij het afhaalpunt, wordt het pakket verplaatst naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt; u ontvangt hierover bericht. Neem bij problemen contact op met de klantenservice.

Artikelen worden op werkdagen bezorgd. Uw artikel wordt 1–3 werkdagen na bestelling geleverd. Voor bepaalde artikelen gelden speciale leveringsvoorwaarden; deze worden duidelijk aangegeven voordat u deze artikelen koopt.

Klachtrecht

Er geldt een reclamatierecht van 2 jaar volgens de koopwet. Onze reclamatieregeling geldt voor materiaal- en/of productiefouten. Afhankelijk van de situatie kan het artikel worden gerepareerd, vervangen, het aankoopbedrag worden terugbetaald of de prijs worden verlaagd. De reclamatie geldt niet voor fouten of schade die is veroorzaakt door onjuist gebruik van het product/de dienst. U dient binnen een “redelijke termijn” nadat u het gebrek heeft ontdekt te klagen. PrintGrip vergoedt de retourkosten in redelijke mate.

Herroepingsrecht

Er geldt een volledig herroepingsrecht van 14 dagen voor artikelen die in onze webshop zijn gekocht.

De termijn wordt berekend vanaf de dag waarop:

  • u de bestelling ontvangt;
  • u het laatste product fysiek in bezit neemt, bij meerdere verschillende producten in één bestelling die afzonderlijk of in meerdere zendingen worden geleverd;
  • u de laatste zending of het laatste onderdeel fysiek in bezit neemt bij levering in meerdere partijen/onderdelen;
  • u het eerste artikel fysiek in bezit neemt bij regelmatige levering gedurende een bepaalde periode.

De retourkosten zijn voor uw eigen rekening.

Annuleringen/herroepingen moeten uiterlijk 14 dagen na aankoop aan ons worden gemeld en u moet de zending uiterlijk 14 dagen na herroeping retourneren. De melding dient per e-mail te gebeuren via info@printshape.be. In het bericht moet u duidelijk aangeven dat u gebruik wilt maken van uw herroepingsrecht.

Goederen uitgesloten van het herroepingsrecht

De volgende producttypen vallen niet onder het herroepingsrecht:

  • Producten die volgens specificaties van de consument zijn vervaardigd of duidelijk gepersonaliseerd zijn.
  • Verzegelde goederen die om gezondheids- of hygiënische redenen niet geschikt zijn om te worden geretourneerd en waarvan de verzegeling na levering is verbroken.
  • Goederen die door hun aard na levering onlosmakelijk zijn vermengd met andere goederen.
  • Artikelen waarvan de verzegeling is verbroken.
  • Uitgevoerde niet-financiële diensten, indien de uitvoering is begonnen met voorafgaande uitdrukkelijke toestemming van de consument en met erkenning dat het herroepingsrecht vervalt zodra de dienst volledig is uitgevoerd.
  • Levering van digitale inhoud die niet op een fysieke drager wordt geleverd, indien de uitvoering is begonnen met voorafgaande uitdrukkelijke toestemming en erkenning dat daarmee het herroepingsrecht vervalt.
  • Kranten en tijdschriften, met uitzondering van abonnementen.
  • Overeenkomsten gesloten op een openbare veiling.
  • Goederen die bederven of snel verouderen.

Retourneren

U moet uw bestelling zonder onnodige vertraging en uiterlijk 14 dagen nadat u gebruik heeft gemaakt van uw herroepingsrecht terugsturen. U draagt de directe kosten van retourzending. Bij retour bent u verantwoordelijk dat het artikel goed is verpakt. U moet een kopie van de orderbevestiging bijvoegen.

U draagt het risico voor het artikel vanaf het moment van levering totdat wij het artikel terug hebben ontvangen. Wij accepteren geen pakketten die onder rembours zijn verzonden.

Staat van het artikel bij retour

U bent alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het artikel die het gevolg is van gebruik dat verder gaat dan nodig is om de aard, kenmerken en werking vast te stellen. Met andere woorden: u mag het product uitproberen zoals u dat in een fysieke winkel zou doen.

Als het artikel meer is gebruikt dan hierboven beschreven, wordt het beschouwd als gebruikt. Dit betekent dat u bij herroeping mogelijk slechts een deel of niets van het aankoopbedrag terugkrijgt, afhankelijk van de commerciële waarde van het artikel bij ontvangst van de retour. Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen, moet u het product testen zonder het daadwerkelijk te gebruiken.

Contactgegevens KMS Group AB, Fryksdalsbacken 12, 123 43 Farsta  E-mail: info@printshape.be